GRUPOS DE INNOVACIÓN EN LA DOCENCIA UNIVERSITARIA
Grup d'Innovació CompREd
és un repositori digital en obert i lliure amb recursos, eines, instruments, etc. sobre com fer recerca en ciències de l’educació. La finalitat d’aquest Repositori és oferir als membres de la comunitat universitària (estudiants de grau, màster i doctorat, investigadors novells, juniors i sèniors, professorat de l’espai d’educació superior i qualsevol persona interessada en la recerca en educació) un entorn d’aprenentatge informal per connectar, intercanviar, difondre i discutir sobre com fer recerca en educació. CompREd és un Projecte Competitiu d'Innovació de la Facultat de Ciències de l'Educació (resolució el 30 d'octubre de 2018). (2018-... )
Grup d'Innovació ApS de la UAB
Té per objectiu fomentar propostes d’innovació docent a diferents graus i màsters del campus de disciplines ben diverses a través de projectes que promouen la responsabilitat social, com són els projectes d’Aprenentatge i Servei (ApS). Aquests projectes fomenten la Responsabilitat Social a la Universitat fent que l’alumnat es comprometi a implementar projectes que suposen posar en pràctica les competències d’una assignatura mentre es fa un servei per resoldre una necessitat real d’una institució o entitat de la comunitat. (2019-.2022). Actualmente soy revisora de los ApS del la Facultad de Ciencias de la Educación.
PROYECTOS COMPETITIVOS SOBRE INNOVACIÓN DOCENTE
BOOST: Potenciar el desenvolupament de la Competència Digital Docent
IP Cristina Mercader
Objectius
O1: Preparar materials docents innovadors per a la docència amb tecnologies digitals
O2: Implementar a l’aula els materials docents creats
O3: Proposar un taller per al professorat de la Facultat de Ciències de l’Educació per a incorporar els materials elaborats
Financiat per: Facultat de ciències de l'educació
Productos creados: Guia informativa sobre l'ús de recursos digitals per a la docència
IA-EDU
IP: Ingrid Noguera
Participantes: Paloma Valdivia, Pilar Pineda
Objetivo:
Financiado por: Facultat de ciències de l'educació
Productos creados: Resumen del proyecto: Usos y retos de CHATGPT en la Facultad de Educación UAB
LuDiTIC: Aprenentage obert, lúdic, didàctic amb TIC 2023-2024
2023-2024
Participantes: Xavier Úcar
Financiado por: Projecte competitiu d'innovació del Departament de Teories de l’Educació i Pedagogia Social (convocatòria d’abril de 2023).
Objetivo: Creación de dos cajas de autoaprendizaje
Productos creados: Recursos Educativos Abiertos creados con la metodología playful learning
2022-2023 Piloto
IP: Paloma Valdivia
Participantes: Nair Zarate y Anna Ciraso.
Financiado por: Projecte competitiu d'innovació del Departament de Teories de l’Educació i Pedagogia Social (convocatòria d’abril de 2022).
Objetivo: Creación de dos cajas de autoaprendizaje.
Caja 1: Photovoice.(metodología) https://ddd.uab.cat/record/272929?ln=ca
Caja 2: Cortadora laser (prototipo playful storytelling)
PlayfulLearningUAB (PLUAB)
2021-...
Instagram @playfullearninguab
AnticRol: Responsable del proyecto
PA-Flip
Ip Ingrid Noguera
Financiado por:
Productos:
R-Flip
IP Ingrid Noguera
Financiado por:
Productos:
Materiales:
Enlace a la colección de recursos abiertos de este proyecto.
CONVENIOS SOBRE INNOVACIÓN DOCENTE
Activitats educatives del patrimoni de Palau-solità i Plegamans: El dimoni i les pedres

Este es un proyecto socioeducativo para crear contenido multimedia que exponga información histórica relevante de espacios significativos de nuestro pueblo a partir de la colaboración de las asociaciones, el ayuntamiento y la ciudadanía. (2016-2021).
Educación patrimonial.
Rol: Responsable del proyecto
MigraWelcome
Centrada en facilitar el empoderamiento de ciudadanos y ciudadanas migrantes mediante el diseño participativo de una plataformación de los diversos procesos de inclusión en la sociedad.
Rol: Mi colaboración se concretó en formar parte del equipo para la creación de un Chatbot en Facebook. (2018-2019)
Proyectos de Innovación No Competitivos
2018
Actividad lúdica para destacar el aporte de las mujeres en las áreas STEM
Blog de recetas de comida: Cibercuineres. (2016)
Esta es una página web que se crea para canalizar la práctica de la escritura y el procesador de textos.
2015
2015
"¡Platero Sígueme!", empresa Fun Box
Esta aplicación se creó por la celebración del centenario de la obra.
Patrimonio literario.
Formación Pizarra digital
Proyecto de EsTIC a Palau
Plataforma de autoformación basada en la ludificación.
Formación Pizarra digital
Plataforma para la formación del profesorado.
(2009-2013)
En esta planta forma, digitales, pedagógica, móvil etc.. son de propio beneficio para todos
ResponderEliminarGracias valoro el interés y motiva a seguir publicando.
Eliminar