04 octubre 2022

Timestory para explicar la "Llei d’educació catalana"

El timeline de knightlab es un recurso me tiene muy contenta (explicado aquí) y aunqu eno fue creado con fines pedagógicos hay más profesores/as  que ya han visto sus posibilidades. 
En esta ocasión les muestro un recurso creado por otra profesora o profesor. El proyecto Knightlab ofrece estoa prototipos en abierto. Los recursos educativos en abierto nos facilitan el trabajo, porque yo tenía muchas dudas de cómo crear una explicación amena de las leyes educativas, que sea ágil y compacta. Esta timeline me ha ahorrado mucho tiempo de creación y en lo que tardo en incrustarla en mi blog y atengo un recurso educativo de calidad para la clase.

Comparto el Timeline de las leyes educativas españolas que enmarcan las políticas educativas de la Comunidad Autónoma de Cataluña:


El actual decreto de sistema educativo inclusivo de Cataluña (2017) coincide en muchos puntos con la nueva LOMLOE (2020).


El DECRET 150/2017, de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu, suposa un canvi de paradigma en passar de l’escola inclusiva al sistema educatiu inclusiu: té com a destinataris tots els alumnes en totes les etapes educatives.

El Decret estableix que tots es alumnes s’escolaritzen en centres ordinaris i, només de manera excepcional i a petició de la família, s’escolaritzen en centres d’educació especial els alumnes amb necessitats associades a discapacitat severa o profunda. L’objectiu principal de la trobada era familiaritza-se amb el concepte de “sistema educatiu inclusiu” i les implicacions del nou Decret d’inclusió. A partir de diferents preguntes bàsiques, el ponents van anar donant els seu parer al voltants de les  qüestions següents:
  • El concepte d’inclusió
  • Què aporta el nou Decret a aquest concepte d’inclusió?
  • Què  necessita una escola ordinària per donar resposta a les necessitats de tot l’alumnat?

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Muchas gracias por detenerte a dejarme un comentario.