Innovación

GRUPOS DE INNOVACIÓN EN LA DOCENCIA UNIVERSITARIA


Grup d'Innovació CompREd 
és un repositori digital en obert i lliure amb recursos, eines, instruments, etc. sobre com fer recerca en ciències de l’educació. La finalitat d’aquest Repositori és oferir als membres de la comunitat universitària (estudiants de grau, màster i doctorat, investigadors novells, juniors i sèniors, professorat de l’espai d’educació superior i qualsevol persona interessada en la recerca en educació) un entorn d’aprenentatge informal per connectar, intercanviar, difondre i discutir sobre com fer recerca en educació. CompREd és un Projecte Competitiu d'Innovació de la Facultat de Ciències de l'Educació (resolució el 30 d'octubre de 2018). (2018-... )

Grup d'Innovació ApS de la UAB 
Té per objectiu fomentar propostes d’innovació docent a diferents graus i màsters del campus de disciplines ben diverses a través de projectes que promouen la responsabilitat social, com són els projectes d’Aprenentatge i Servei (ApS). Aquests projectes fomenten la Responsabilitat Social a la Universitat fent que l’alumnat es comprometi a implementar projectes que suposen posar en pràctica les competències d’una assignatura mentre es fa un servei per resoldre una necessitat real d’una institució o entitat de la comunitat. (2019-.2022). Actualmente soy revisora de los ApS del la Facultad de Ciencias de la Educación.

PROYECTOS COMPETITIVOS SOBRE INNOVACIÓN DOCENTE 


BOOST: Potenciar el desenvolupament de la Competència Digital Docent
2023-2034
IP Cristina Mercader
Objectius
O1: Preparar materials docents innovadors per a la docència amb tecnologies digitals
O2: Implementar a l’aula els materials docents creats
O3: Proposar un taller per al professorat de la Facultat de Ciències de l’Educació per a incorporar els materials elaborats
Financiat per: Facultat de ciències de l'educació

IA-EDU

2023-2024 
IP: Ingrid Noguera
Participantes: Paloma Valdivia, Pilar Pineda
Objetivo:
Financiado por:

LuDiTIC: APRENENTATGE OBERT, LÚDIC, DIDÁCTIC AMB TIC


2023-2024 
IP: Paloma Valdivia
Participantes: Xavier Úcar
Financiado por: Projecte competitiu d'innovació del Departament de Teories de l’Educació i Pedagogia Social (convocatòria d’abril de 2023).
Objetivo: Creación de dos cajas de autoaprendizaje
Caja 1: Realidad aumentada
Caja 2: 

2022-2023 Piloto
IP: Paloma Valdivia
Participantes: Nair Zarate y Anna Ciraso. 
Financiado por: Projecte competitiu d'innovació del Departament de Teories de l’Educació i Pedagogia Social (convocatòria d’abril de 2022).
Objetivo: Creación de dos cajas de autoaprendizaje. 
Caja 1: Photovoice.(metodología) 
Caja 2: Cortadora laser (prototipo playful storytelling)
Informe.

PlayfulLearningUAB (PLUAB)

2021-...
Antic
Rol: Responsable del proyecto


PA-Flip

Ip Ingrid Noguera
Financiado por:
Productos:

R-Flip

IP Ingrid Noguera
Financiado por: 
Productos:
Materiales:
Enlace a la colección de recursos abiertos de este proyecto.

CONVENIOS SOBRE INNOVACIÓN DOCENTE


Activitats educatives del patrimoni de Palau-solità i Plegamans: El dimoni i les pedres  

Conoce sobre el ayuntamiento de Palau-solità i Plegamans de manera divertida. Es un material educativo abierto y dirigido a todas las edades. 
Este es un proyecto socioeducativo para crear contenido multimedia que exponga información histórica relevante de espacios significativos de nuestro pueblo a partir de la colaboración de las asociaciones, el ayuntamiento y la ciudadanía. (2016-2021). 
Educación patrimonial.
Rol: Responsable del proyecto








MigraWelcome 

Esta es una colaboración con la Universidad de Barcelona. 
Centrada en facilitar el empoderamiento de ciudadanos y ciudadanas migrantes mediante el diseño participativo de una plataformación de los diversos procesos de inclusión en la sociedad. 
Rol: Mi colaboración se concretó en formar parte del equipo  para la creación de un Chatbot en Facebook. (2018-2019)





Proyectos de Innovación No Competitivos

2018

Actividad lúdica para destacar el aporte de las mujeres en las áreas STEM 







2016

Proyecto de escritura para mujeres 

Blog de recetas de comida: Cibercuineres. (2016)
Esta es una página web que se crea para canalizar la práctica de la escritura y el procesador de textos. 

2015




Narratives digitals 

Desvelan la violencia masclista


2014




Asesoramiento pedagógico para la aplicación móvil 
"¡Platero Sígueme!", empresa Fun Box
Esta aplicación se creó por la celebración del centenario de la obra.
Patrimonio literario.



Proyecto de EsTIC a Palau 

Plataforma de autoformación basada en la ludificación.




Formación Pizarra digital 
Plataforma para la formación del profesorado. 
(2009-2013)

2 comentarios:

  1. En esta planta forma, digitales, pedagógica, móvil etc.. son de propio beneficio para todos

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gracias valoro el interés y motiva a seguir publicando.

      Eliminar

Muchas gracias por detenerte a dejarme un comentario.